Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Ανάρτηση 11/2012 (εντέκατη τού 2012!) [προγραμματισμένη, μακροσκελής, σχολική, θρησκευτική τζι’ αγράμματη] – Για τη “Γιορτή” των τριών Ιεραρχών και των Ελληνικών Γραμμάτων - [Αναδημοσιεύσεις]...


Εισαγωγικά:

Χτες Δευτέρα 30 του μηνός ήταν σχολική αργία [άλλο που δεν ήθελαν μαθητές, δασκάλοι και καθηγητάδες]. Ήταν, λένε, η “Γιορτη των [Ελληνικών] Γραμμάτων”, καθότι γιόρταζαν [ήταν η θρησκευτική τους εορτή] οι ανακηρυχθέντες από την Εκκλησία και το ελληνικό κράτος προστάτες τους [των Γραμμάτων], οι [λεγόμενοι] τρεις (3) Ιεράρχες: Ο Βασίλειος [ο επονομαζόμενος και Μέγας], ο Ιωάννης [ο καλούμενος και Χρυσόστομος] και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός και επονομαζόμενος και Θεολόγος! [Η γιορτή καθιερώθηκε μετά την απελευθέρωση μέρους της σημερινής Ελλάδας από τους Οθωμανούς και τη δημιουργία του νεοελληνικού εθνικού κράτους. Από το 1842 η γιορτή καθιερώθηκε ως εκπαιδευτική για τον εορτασμό [βλέπετε] του χριστιανικού πνεύματος(;) και της χριστιανικής σοφίας, γι’ αυτό και χρησιμοποιείται και ως αφορμή γα κοπάνα από τα μαθήματα δασκάλων και μαθητών!

Στην ουσία όμως, έχουμε να κάμουμε με ένα ακόμα ελληνικό εθνο-θρησκευτικό παραμύθι, κάτι που συνέτεινε να εδραιωθούν τα λεγόμενα «ελληνοχριστιανικά» ιδεώδη. Παράλληλα η ανακήρυξη των συγκεκριμένων “Αγίων” ως Προστατών των Ελληνικών Γραμμάτων, αποτελεί και μια καταφανή κοροϊδία, αν λάβει κάποιος υπ’ όψη τον βίο και την πολιτεία τους.

Πιο καλά και πιο αναλυτικά όμως θα μας τα πουν ο συντάκτης του “Πολίτη” Γιώργος Τζίβας [με κείμενο του που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα] και ο ελλαδίτης Blogger Αναγνώστης Λασκαράτος [με κείμενο του στο ελληνικό αντι- κληρικαλιστικό blog “Ροΐδη Έμμονες”]...

{Να αναφέρω ακόμα μια φορά ότι οι επιχρωματώσεις και υπογραμμίσεις είναι δικές μου}...

***************************
“Γιορτή των... γραμμάτων και των αγράμματων”
[του Γιώργου Τζίβα από τη στήλη “ΤΖΙΒΑSAT” του “Πολίτη” του Σαββάτου 28/1/2012, σελ. 12 – email: tzivas.g@politis-news.com]

“Ο σκοταδισμός δεν ήταν μόνο μια περίοδος της ιστορίας και ξαφνικά τελείωσε. Σκοταδισμός ενυπάρχει και σήμερα μέσα σε κυρίαρχες νοοτροπίες που κυλάνε στην καθημερινότητα μας την οποία καταπίνουμε αμάσητη.

Η μεθαυριανή «γιορτή των γραμμάτων» είναι αφιερωμένη στους τρεις ιεράρχες Βασίλειο, Χρυσόστομο και Γρηγόριο. Το παραμύθι λέει πως οι τρεις αυτοί ιεράρχες διέδωσαν τα ελληνικά γράμματα. Πώς μπορεί να έγινε αυτό; Μέσω του μέγιστου παραμυθιού των «ελληνοχριστιανικών ιδεωδών». Πώς γίνεται να ξεκινούν για τους Έλληνες τα ελληνικά γράμματα χωρίς τον Πυθαγόρα, τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη; Αυτοί που προϋπήρξαν των τριών Φωστήρων που προαναφέραμε. Πώς γίνεται; Κι όμως έγινε. Όλος ο δυτικός πολιτισμός βασίστηκε στους Έλληνες κλασικούς φιλοσόφους, αλλά οι Έλληνες με την εισβολή των φανατικών του χριστιανισμού αποκόπηκαν από τις πηγές που πότιζαν τις ρίζες τους. Οι τρεις ιεράρχες λέγεται πάντα πως διέδωσαν τα ελληνικά γράμματα. Πώς όμως υπερασπίστηκαν τον ελληνισμό όταν ο Μέγας Βασίλειος γράφει στο έργο του «εις τον Προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον»: «Μη δειλιάζετε από των ελληνικών πιθανολογημάτων... τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».

Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος γράφει στην ομιλία του εις άγιον Ιωάννην τον Ευαγγελιστήν: «Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων!), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλίκια... Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους... Εμείς, όμως, δεν παραιτούμαστε από τη μάχη εναντίον τους». Ο Χρυσόστομος συμβουλεύει τους χριστιανούς στον λόγο του «Περί Κενοδοξίας και πώς δει τους Γονείς ανατρέφειν τα τέκνα»:
«Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των Ελλήνων προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων της Παλαιάς Διαθήκης».

Να, λοιπόν, και η απάντηση σε όσους απορούν γιατί δεν μπορούν να δώσουν όνομα στα παιδιά τους που δεν περιλαμβάνεται στις εκκλησιαστικές δέλτους! Ο Γρηγόριος Ναζιανζηνός, δεν έχει καμιά αναστολή: «Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου ελληνικά χέρια και ούτε ελληνικά τραγούδια να μολύνουν τα αυτιά και τη γλώσσα μου.»

Η σημερινή παιδεία έχει τα χάλια της γιατί δεν βασίζεται στην αλήθεια και τη φιλοσοφία της. Έχει τα χάλια της, γιατί αρπάζεται από την τυφλή παράδοση, όπως ο πνιγμένος από τα μαλλιά του. Η Ελλάδα καταρρέει κυρίως γι’ αυτόν το λόγο. Δεν έχει παιδεία ουσίας αλλά ευκαιρίας. Όλοι οι δυτικοί λαοί, που δεν ανάμιξαν σε μίξερ σκοπιμοτήτων την παιδεία τους, προχωρούν με δυσκολίες βέβαια, αλλά προχωρούν! Εμάς μάς φάγανε οι γιορτές και τα παραμύθια τους. Οι αργίες και οι απεργίες. Μένουμε αγράμματοι διασκεδάζοντας στη γιορτή των... γραμμάτων.

Και για να μην πει κανένας περί φανατισμού και τέτοια, συμπληρώνω πως πάνω από όλα η αλήθεια. Αλήθεια και δόγμα δεν ταιριάζουν. Όπως είπε και ο Αριστοτέλης για το δάσκαλο του: «Φίλτατος μεν Πλάτων, φιλτέρα όμως η αλήθεια». Φανερό, πως από αυτόν διδάχθηκε να σκέφτεται ελεύθερα”.

**********************
“Θα ξεφορτωθούμε ποτέ τους 3 Ιεράρχες;”
[Αποσπάσματα από γράμμα από το Ληξούρι του Αναγνώστη Λασκαράτου στις 30/01/2009 - link: http://roides.wordpress.com/2009/01/30/30jan09/.

…………………………
“Ο Χρυσόστομος ήταν μια κλασσική περίπτωση φανατικού θρησκόληπτου αλλά με την εξαίρεση της μεγάλη παιδείας του, την οποία όμως μπλόκαρε η θρησκευτική πίστη. Ήταν αυτό που θα λέγαμε αδιάφθορος-όχι και τόσο βέβαια όταν χρειάστηκε να γίνει πατριάρχης-και συγκρούστηκε με το αμαρτωλό κατεστημένο που τον ανέβασε, με τον Ευτρόπιο, με την αυλή και με την Ευδοξία. Ήταν το ίδιο κατεστημένο που τον στήριξε στους βανδαλισμούς του, αυτό που τον έστειλε στην εξορία, επειδή ο Χρυσόστομος εξελίχτηκε σε δεινό ελεγκτή της αμαρτίας των Ισχυρών. Αυτό το σχήμα δεν είναι άγνωστο στη Χριστιανοσύνη. Φιλόδοξοι άνθρωποι γίνονται από σκληρούς μονάρχες αρχιεπίσκοποι και στο τέλος εξοντώνονται από τα αφεντικά τους, όταν σηκώνουν κεφάλι. Αυτή ήταν η μοίρα του αρχιεπίσκοπου Θωμά Μπέκετ που συγκρούστηκε με τον Ερρίκο 2ο, αυτή και του μητροπολίτη Φίλιππου που δολοφονήθηκε από τον Ιβάν τον τρομερό.

Ο Χρυσόστομος, πίστευε πως είχε την αποστολή να εξαφανίσει τις αρχαίες θρησκείες. Σήκωσε λοιπόν πόλεμο “κατά αγαλμάτων” και ανθρώπων. “Ανέσπασεν εκ βάθρων” τους αρχαίους ναούς της Παλαιστίνης, χρηματοδοτούμενους από πλούσια θρησκόληπτα χηρευάμενα γύναια της Πόλης και χρησιμοποιώντας «ασκητάς πυρπολούμενους από ζήλον θεού», εξοπλισμένους με αυτοκρατορική διαταγή (Θεοδώρητος, 5, 29). Φρόντισε να τους αφιονίσει γράφοντας για τους εθνικούς, πως είναι στιγματισμένοι, χειρότεροι κι από τα γουρούνια που πασαλείφονται με περιττώματα και πως τους αξίζει λιθοβολισμός. Το 401 διέταξε την ολοκλήρωση της καταστροφής του περίφημου ναού της Αρτέμιδος στην Έφεσο (Θεοδώρητος, Εκκλ. Ιστορία, P.G., τ.83), ενός από τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου, συνεχίζοντας το έργο που είχαν ξεκινήσει το 263 μ.Χ. οι Γότθοι. Δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα χωρίς τη βοήθεια της αμαρτωλής κοσμικής Εξουσίας, την οποία αργότερα έλεγξε σαν κλασσικός παπάς κυρίως ως προς την σεξουαλική συμπεριφορά της και για τις σπατάλες της.”

…………………………
“Η σκοπιμότητα έχει ανακηρύξει τους “Τρεις Ιεράρχες” σε προστάτες των ελληνικών Γραμμάτων. Πρόκειται για το φαινόμενο ενός λαού που ενώ διεκδικεί με υπερβολικό τρόπο φυλετική ελληνική κληρονομιά και πιστεύει ανιστόρητα στα καθαρά «ελληνικά γονίδια» του, τιμά τους υβριστές του ελληνικού πολιτισμού. Οι “Τρεις”, άνθρωποι που πήραν ελληνική παιδεία αλλά απέρριψαν την Φιλοσοφία της, δεν παύουν να είναι αντιφατικές προσωπικότητες που έστρωσαν τον δρόμο προς την Κόλαση με καλές προθέσεις, θύματα θρησκευτικού φανατισμού που τους επιβλήθηκε και τον επέβαλαν. Μεγάλωσαν και οι 3 κάτω από τη βλαβερή επίδραση των θρησκόληπτων μανάδων τους που τους κατάντησαν συμπλεγματικούς. Παρουσιάζονται ως οι ενσαρκωτές του περιβόητου ελληνοχριστιανισμού. Ως ένα βαθμό υπάρχει σ’ αυτό κάποια αλήθεια. Η ελληνική τους παιδεία, πέρα από την γλώσσα τους, μπόλιασε και κόσμησε ως ένα βαθμό το ύφος τους, τις διατυπώσεις τους, τα επιχειρήματά τους. Αυτό δεν αφορά μόνον αυτούς αλλά και ένα πλήθος Βυζαντινών λογίων και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό όσο πλησίαζε το τέλος της Αυτοκρατορίας. Δεν μετρίασε όμως το μίσος των «Τριών» ή τον φανατισμό τους, αλλά μάλλον τους εξόπλισε με τα όπλα των αντιπάλων τους. Σύνθεση και συγχώνευση δημιουργική Ελληνισμού και Ορθοδοξίας δεν έγινε μέχρι σήμερα παρά τους ακόμη και καλοπροαίρετους ευσεβείς πόθους πολλών λογίων πιστών, κι ούτε μπορούσε να γίνει. “Η μόνη παραχώρηση που κάνει” ο Βασίλειος “στο καλύτερο μέρος της αρχαίας παιδείας στο σύνολό της είναι ότι δέχεται πως μπορεί κανείς να βρει εκεί, κάνοντας αυστηρή επιλογή, ‘σκιαγραφίαν τινά της αρετής’…” (P. Lemerle, “Ό πρώτος βυζαντινός ουμανισμός” μτφρ. Μ. Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, 1985). Στα γεράματα μαλάκωσε και έγραψε το: «Προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων», όπου η ελληνική παιδεία, θεραπαινίς της εξ αποκαλύψεως αλήθειας, με την επιλεκτική χρήση της μπορεί να υπηρετήσει την υπέρτατη σκοπιμότητα της χριστιανικής τελείωσης”.

…………………………
“Είναι απορίας άξιο γιατί απονέμεται αυτή η τιμή στους 3 φανατικούς βυζαντινούς καλόγερους; Σε τι ωφέλησαν την ανθρωπότητα; Ούτε την Παιδεία, ούτε τη Φιλοσοφία, ούτε την Τέχνη, ούτε την Επιστήμη προήγαγαν. Μήπως ίδρυσαν σχολεία ή δίδαξαν οι ίδιοι κάπου τα Γράμματα; Ποια είναι τέλος πάντων η παρακαταθήκη τους και πως επέδρασαν στην πρόοδο των ανθρώπων; Η σχολική γιορτή των Τριών Ιεραρχών, είναι μια καθαρή ανοησία, που αφορά τους πιστούς αλλά με κανένα τρόπο την εκπαιδευτική κοινότητα. Είναι καιρός να μπει άμεσα ζήτημα κατάργησής της.”

*************************
Σύντομα σχόλια, απορίες και σημειώσεις ΕΜΟΥ του Ιστολόγου:

1. Εν τζιαι ξέρει κανένας να ΜΑΣ πει πως [τον τρόπο και με τι μέσα] ανέβηκαν στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο της Κωνσταντινούπολης οι “Άγιοι” Γρήγοριος και Χρυσόστομος;

2. Πολλά μνημεία του (αρχαιο)ελληνικού πολιτισμού καταστράφηκαν υπό τις οδηγίες και την εποπτεία [ας πούμεν] του Ιωάννη του Χρυσόστομου. Όμως η καταστροφή ενός κτιρίου, πέρα από καταστροφή έργου τέχνης, είναι πράξη ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑΣ [δηλ. μίσος για την πίστη, δόξα, άποψη του άλλου]. Κάτι παρόμοιο έκαναν πριν μερικά χρόνια και οι φονταμενταλιστές ισλαμιστές Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν όταν κατάστρεφαν αρχεία μνημεία που δεν είχαν σχέση με το Ισλάμ.

3. Για τους “Τρεις Ιεράρχες” γράφει και ο έλληνας μελετητής/ερευνητής Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του “Οι λαοί των Βαλκανίων” [εκδόσεις “του Εικοστού Πρώτου”, 1994]…

Ο Ραφαηλίδης, στο κείμενο του για τους τρεις Ιεράρχες τούς πλέκει βασικά το εγκώμιο. Τονίζει την μόρφωση και την ελληνική παιδεία που είχαν αποκτήσει και οι τρεις. [Όλοι οι μορφωμένοι χριστιανοί εκείνης της εποχής γνώριζαν ελληνικά]. Παράλληλα ο Ραφαηλίδης σημειώνει ότι οι τρεις Ιεράρχες πολέμησαν με φανατισμό την “αίρεση” του Αρείου! [Ως γνωστό ο Άρειος αμφισβητούσε την τριαδικότητα του Θεού των Χριστιανών˙ θεωρούσε ότι ο Υιός του Θεού, ο Χριστός ήταν κτίσμα/δημιούργημα του Θεού – δεν αποδεχόταν την Αγία Τριάδα].

Anef Oriwn
Τρίτη 31/1/2012

11 σχόλια:

pluton είπε...

Τι όμορφα που τα γράφεις βρε παιδί μου, άντε λοιπόν να απαλλαγούμε από τους τρεις Ιεράρχες να κηρύξουμε σαν ημέρα των γραμμάτων την γέννηση του Χριστόφια, να βρουν τα πράγματα τον σωστό τους δρόμο.

Τώρα όλα αυτά που γράφουν εμπαθείς και προκατειλημμένοι άνθρωποι με έβαλαν σε σκέψεις, «Τι λένε τούτοι οι σοφοί μωρέ; Ας ρίξω μια ματιά». Και έριξα μια πρόχειρη ματιά. Το μόνο θετικό από όλα αυτά είναι ότι αποτελούν παρότρυνση να επαναδείς πράγματα και φυσικά να βγάλεις για μια ακόμα φορά πόσος φανατισμός και υποκειμενικότητα υπάρχει σε πλήθος γραφομένων.

Περιττό να πω ότι φυσικά δεν διάβασα όλο το κείμενο (λιγότερο από το μισό) διότι σε ένα ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΟ κείμενο, από τα λίγα καταλαβαίνει κανείς το σύνολο.

Ας δούμε όμως η πρόχειρη έρευνα τι απέδωσε:

Ιωάννης ο Χρυσόστομος «……..ήταν ένας ορμητικός και ασυμβίβαστος άνθρωπος ……. Ήταν μεγάλος ασκητής και τον έκανε να φρικιά αυτή η μεγάλη διαφορά μεταξύ του απέραντου πλούτου και της εγωιστικής σπατάλης των ανωτέρων τάξεων στην πρωτεύουσα από την μια μεριά, και από την άλλη η τρομερή φτώχια των φτωχογειτονιών. Πίστευε ότι οι γυναίκες πρέπει να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους συζύγους τους πάνω στην περιουσία και όσον αφορά την συζυγική απιστία ……..» αυτά και άλλα πολλά τα γράφει ο Βυζαντινολόγος Steven Runciman στο βιβλίο του «ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΟΚΡΑΤΙΑ» ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΟΜΟΣ.

Τι μας περιγράφει ο Steven Runciman ; μα ένα προοδευτικότατο άνθρωπο που με τα σημερινά δεδομένα θα τον λέγαμε Μαρξιστή και Φεμινιστή (βλέπεις αγαπητέ μου πόσο παλαιομοδίτικες είναι οι απόψεις που πλασάρετε σαν νέες) και να φανταστείς ότι ο Steven Runciman δεν ήταν ούτε Ορθόδοξος και να έφτανε αυτό, αυτός ο «ονομαζόμενος» Χρυσόστομος φιλονίκησε με την μεγαλομανή Αυτοκράτειρα και την κατηγόρησε ότι οικειοποιήθηκε μια περιουσία, που νόμιμα άνηκε σε μια φτωχή χήρα…. Ούτε να το διανοηθεί ο σημερινός κομμουνιστής ψευτοεπαναστάτης , που σαφώς θα επέλεγε λούφα να διατηρήσουμε τα προνόμιά μας. Θα μπορούσα να σου γράφω πράγματα πέρα από κάθε φαντασία και μίλια μακριά από τον σημερινό ωφελιμιστικό κόσμο μας. Όπως ότι έφτασε να εκφωνήσει ένα δριμύ λόγο στην Αγία Σοφιά κατά γυναικών με ορισμένο χαρακτήρα ΑΓΡΙΟΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ την Αυτοκράτειρα όσο μιλούσε και μετά από μια μακριά ταλαιπωρία που εισέπραξε όταν του ξαναδόθηκε αφορμή στο κήρυγμα της Κυριακής είπε πράγματα σαν αυτά «Πάλιν Ηρωδιάς μαίνεται, πάλιν ταράσσεται, πάλιν ορχείται, πάλιν ζητεί την κεφαλήν Ιωάννου επί πίνακι». Ασύλληπτα για τους σημερινούς ψευτο προοδευτικούς. Ο Χρυσόστομος για αυτή του την αντιεξουσιαστική στάση του πέθανε το 407 στην εξορία

Τι να πρωτογράψει όμως κανείς

Ο Μέγας Βασίλειος είπε : «Ιουδαισμός μάχεται ελληνισμώ και αμφότεροι Χριστιανισμώ», γιατί το γράφω αυτό; Διότι σε όλο το κείμενό σου βάζεις δείγματα της εχθρότητας των 3 Ιεραρχών κατά του Ελληνισμού, αλλά «Ελληνισμός» για τον Μ Βασίλειο σημαίνει ο αρχαίος ειδωλολατρικός κόσμος και ξεχνάς να βάλεις το βασικό έργο του Μ Βασιλείου "προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών οφελοίντο λόγων". ... Να πω μόνο ότι ο Ιεράρχης βάζει σαν αρχή της επιλογής του καλού από τα Ελληνικά και της απόρριψης του κακού:

«από τα άνθη, άλλοι απολαμβάνουν μόνο το άρωμα και τα χρώματά τους, οι μέλισσες όμως μπορούν να παίρνουν και το μέλι τους. Οι μέλισσες δεν πηγαίνουν σε όλα τα άνθη ούτε και προσπαθούν να τα κουβαλήσουν ολόκληρα στην κυψέλη, αλλά αφού πάρουν από αυτά όσο είναι κατάλληλο για την εργασία τους, το υπόλοιπο το αφήνουν και φεύγουν».

Ας πω όμως και δύο λόγια για τον Γρηγόριο τον Θεολόγο, αυτός έγραψε «Δεν είναι η πίστις μας ωσάν την ειδωλολατρίαν», κάποια πράγματα που αναφέρεις από εκεί προέρχονται, εκεί λοιπόν ο κακοπροαίρετος μπορεί να κάνει το γνωστό μπέρδεμα με την λέξη Έλληνας που για τον Άγιο σημαίνει ειδωλολάτρης πχ « Ταύτα μεν ουν παιζέτωσαν Ελλήνων παίδες και δαίμονες» ( Με αυτά ας παίζουν οι ειδωλολάτρες και τα δαιμόνια) και άλλα τέτοια που μια γκαμπαιλική πένα μετατρέπει στα γνωστά προπαγανδιστικά σλόγκαν.

Χαίρε εν Κυρίω αδελφέ ΑΝΕΥ

pluton είπε...

Τώρα μόλις είδα αυτό χαριτομένο :

“Είναι απορίας άξιο γιατί απονέμεται αυτή η τιμή στους 3 φανατικούς βυζαντινούς καλόγερους; Σε τι ωφέλησαν την ανθρωπότητα; Ούτε την Παιδεία, ούτε τη Φιλοσοφία, ούτε την Τέχνη, ούτε την Επιστήμη προήγαγαν. Μήπως ίδρυσαν σχολεία ή δίδαξαν οι ίδιοι κάπου τα Γράμματα; Ποια είναι τέλος πάντων η παρακαταθήκη τους και πως επέδρασαν στην πρόοδο των ανθρώπων; Η σχολική γιορτή των Τριών Ιεραρχών, είναι μια καθαρή ανοησία, που αφορά τους πιστούς αλλά με κανένα τρόπο την εκπαιδευτική κοινότητα. Είναι καιρός να μπει άμεσα ζήτημα κατάργησής της.”


Ελπίζω ΑΝΕΥ να μη είναι δική σου σοφία, αλλά κάποιου άλλου πολυμαθέστατου αναγνώστη σου, αν και φαντάζομαι και εσύ θα συμφωνείς με αυτή την ρήση .

Προς ενημέρωση, τι ενημέρωση να κάνει κανείς, τέλος πάντων φίλε μου σου έχει μιλήσει κανείς για την ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΑ;...........

Πρόκειται για μια φιλανθρωπική Πολιτεία που κατασκεύασε ο Μέγας Βασίλειος έξω από την Καισάρεια της Καππαδοκίας.

Στο κτιριακό της συγκρότημα περιλαμβανόταν:

ο μεγαλοπρεπής Μητροπολιτικός Ναός

η κατοικία του Επισκόπου

οι κατοικίες των κληρικών, μοναχών και όσων διακονούσαν

κατοικίες για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό

κτίρια εργαστηρίων και τεχνιτών
οι ξενώνες για φιλοξενούμενους
ξενώνες για φτωχούς

Νοσοκομείο

Λεπροκομείο και νοσηλευτήριο λοιμωδών νοσημάτων

Γηροκομείο

Ορφανοτροφείο

Τεχνικές Σχολές για νέους


Τα εγκαίνια της Βασιλειάδας έγιναν στις 5 Σεπτεμβρίου του 374 μ.Χ.

Ανώνυμος είπε...

βλεπω το ακελ αναμεταδιδει παγανιστικη προπαγανδα?οσοι δεν ξερουν ιστορια και διαβαζουν τα βιβλια του ελευσις αυτα πιστευουν.και τι σχεση εχεις εσυ ενας μπασταρδος κυπριος με εμας τους ελληνες ωρε κομμουνι?

Μιχάλης Ταπακούδης είπε...

Μάλιστα ρε φίλε Άνεφ, τούτοι οι μη στρατευμένοι ελληναράδες εξακολουθούν να κουβαλόύν τα στερεότυπα τους αλλά είσαι εσού ο στρατευμένος. Οι τρεις τσιάκκαροι των "ελληνικών" γραμμάτων ελαλούσαν "έλληνες" αλλά εννοούσαν "ειδωλολάτρες". Ρε παιδίν μου δηλαδή μιλούμεν για το άκρον άωτον του "φάσκω τζια αντιφάσκω". Οι "σοφοί" τζιαι "πλούσιοι των πνεύματι" τζιαι στη γλώσσαν κατά τα άλλα αλλά έπρεπεν να πουν "έλληνες" αντί "ειδωλολάτρες", εν το εγύριζεν άλλωσπως η γλώσσα τους, μάνα μου ρε. Επειστήκαμεν, οκ, άτε άρατε τη βίβλον σας τζιαι περιπάτι για να "διαφωτίσετε" τζι' άλλους...

Anef_Oriwn είπε...

Τζιαι που ξέρεις ρε Ανώνυμε [ημερ. 31/1/12 5:34 μ.μ.], ότι εν είσαι «ενας μπασταρδος»; Έκαμες test DNA;

Anef_Oriwn είπε...

Μιχάλη Ταπακούδη.

Έτο τζιαι μιαν φορά που συμφωνούμε σε κάτι!!!
[Παρεμπιπτόντως που εχάθη την περασμένη Παρασκευή ο Ρονκάτο;]...

Anef_Oriwn είπε...

Plutonα,
Χαίρε και ο Κύριος μετά ΣΟΥ!

Ίσως είναι η πρώτη φορά από τότε που ξεκίνησες να παραβαίνεις στο Blog μου και να παραθέτεις τα κατεβατά σου, που κατάφερες κάτι να ψελλίσεις επί του θέματος. Όμως ελάχιστα πράματα. Παρ’ όλο που παράθεσες δυο μακροσκελή σχόλια [συνόλου 800 και βαλε λέξεων], εντούτοις δεν άγγιξες την ουσία του κειμένου της ανάρτησης: Δεν ΜΑΣ παράθεσες έστω κι ένα λόγο που να δικαιολογεί την ανακηρύξει των τριών συγκεκριμένων “αγίων” της Ορθόδοξης Εκκλησίας σε “Προστάτες των Ελληνικών Γραμμάτων”! Επί τούτου έχεις κάτι να πεις; [Αφού και οι τρεις “υπηρέτησαν” την Ορθοδοξία και [πολέμησαν με πάθος και φανατισμό τους αντιπάλους της], λίγο πολύ είναι φυσιολογικό να ανακηρυχτούν σε “αγίους”, όμως ποια η σχέση τους με τη διατήρηση του (αρχαιο)ελληνικού πολιτισμού. Αντίθετα «τούτοι» τον πολέμησαν. (Αρχαιο)ελληνικός πολιτισμός πάει να πει διάλογος, σεβασμός στη διαφορετικότητα, ανοχή στην άποψη του άλλου. Επέδειξαν κάτι τέτοιο οι συγκεκριμένοι τρεις; Ή μήπως ήταν εκείνοι που ανακάλυψαν το ελληνικό αλφάβητο κάτι που ισχύει για τους Κύριλλο και Μεθόδιο οι οποίο καθιέρωσαν το κυριλλικό αλφάβητο και γιορτάζονται στην Βουλγαρία κατά τη δική τους Ημέρα των Γραμμάτων [στις 24 του Μάη]...

Υστερόγραφον:
Πληροφοριακά τo «χαριτομένο» απόσπασμα που παράθεσες στο δεύτερο σχόλιο σου και το οποίο παράθεσα κι εγώ στο κείμενο μου είναι από το Blog του “Ροΐδη Εμμονές”. Όμως γιατί δεν απαντάς στα συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται εκεί;

pluton είπε...

Την ευλογία σου να έχουμε ΑΝΕΥ

Πραγματικά λυπάμαι που έγραψα σεντόνι, μισώ την κουραστική γραφή.

Μπορεί κανείς να γράψει διατριβή για το θέμα, είπα λοιπόν ο Μ Βασίλειος πως καταλαβαίνει την μελέτη των αρχαίων Ελληνικών ("προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών οφελοίντο λόγων"). Μίλησα για πολλά πράγματα, θα μπορούσα να βάλω την δίωρη ομιλία για τους τρεις Ιεράρχες που παρακολούθησα, τι νόημα όμως θα είχε, σάματι μια παράθεση της ογκώδους και αξιόλογης (όχι μόνο θεολογικά) εργασίας τους θα έπειθε κάποιον; Πολύ αμφιβάλω. Θυμάμαι τον εξυπνάκια (Κ Γαβρά) που είχε βγάλει το βιντεάκι με την καταστροφή των αρχαίων ναών από τους Χριστιανούς:

http://www.youtube.com/watch?v=2Ab5S_B3_to

Ναι του Γαβρά που πριν λίγο καιρό είχε καλέσει τον Πάγκαλο (ποιος ξέρει σε ποια οικονομικά συμφέροντα αποσκοπούσε) και κράχτηκε από τους εκεί Έλληνες:

http://www.youtube.com/watch?v=A9tLCF4rTg0

Τι δεν γράφτηκε τότε, τον ξέσχισαν κυριολεκτικά με την ανιστόρητη προβοκάτσια του, απέδειξαν περίτρανα ότι όχι μόνο δεν κατέστρεψε το «παπαδαριό» την αρχαία μας κληρονομιά αλλά απεναντίας την προστάτεψε, και τι έγινε έκαναν την γκαιμπελίστικη προβολή; έμεινε στον πολύ κόσμο η ανιστόρητη αυτή παρουσίαση;

Έτσι και τώρα πετάμε ένα εν γνώσει μας πυροτέχνημα, κάποιοι ανεγκέφαλοι θα το καταπιούν αμάσητο, και όχι μόνο θα το καταπιούν αλλά θα νομίσουν ότι είναι η ελίτ που σκαμπάζει κάτι παραπάνω.

Ας είμαι όμως μέσα στο θέμα σου:

Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα.

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.

Ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός
Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποιήματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.

Τώρα δίκαια οι Σλαυοι τιμούν τους Έλληνες καλόγερους Μεθόδιο και Κύριλλο και ποιον άλλο να τιμήσουν, ίσως και οι Έλληνες να τιμούσαμε αυτούς που θα μας έδιναν αλφάβητο , αλλά οι δημιουργοί του Ελληνικού αλφαβήτου χάνονται στις χιλιετηρίδες του χρόνου, έτσι επιλέχτηκαν τρεις κατ εξοχή άνθρωποι της παιδείας μας των πρώτων χριστιανικών χρόνων μετά το διάταγμα των Μεδιολάνων.

Οι Χριστιανοί είχαν το ελαφρυντικό ότι ο Μαρξ και ο Έγκελς δεν είχαν ακόμα γεννηθεί. Στον μητροπολιτικό Ελληνισμό την δεκαετία του 80 είχαν μπει πλήθος Μαρξιστές στις θεολογικές σχολές (ίσως και κατ εντολήν), τι να κάνουμε όλοι αυτοί οι «θεολόγοι» δεν έκαναν μια προσπάθεια να καθιερωθεί σαν ημέρα γιορτής της παιδείας η 18 Μάρτη η ημερομηνία της Εγκαθίδρυσης της Παρισινής κουμούνας, ίσως στο μέλλον μια άλλη φουρνιά «θεολόγων» το επιτύχει.

Ευχαριστώ για το μπολτ «χαριτομένο», είναι αλήθεια ανορθόγραφο αλλά χαριτωμένο.

Ανώνυμος είπε...

Άνευ,
εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανάρτηση που καταδεικνύει, βασικά, την κατασκευασμένη αντίληψη που επινοήθηκε τον 19ο αιώνα (Παπαρρηγόπουλος κλπ.) για τη συνέχεια του ελληνικού έθνους (αρχαιότητα-Βυζάντιο-σύγχρονος ελληνισμός) για ευνόητους λόγους. Απο 'κει πηγάζουν, βεβάιως, και τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη, μια τελείως διαστρεβλωμένη εικόνα της ιστορικής πραγματικότητας.

Είναι γεγονός, ότι στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο πάσχουμε από μια στείρα αρχαιοπληξία και προγονοπληξία και που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον (και χρησιμοποιείται ακόμα) για εθνικιστικούς σκοπούς. Η αντίληψη που έχουν οι περισσότεροι για την ελλληνική αρχαιότητα δε βασίζεται σχεδόν ποτέ σε επιστημονικά ευρήματα/μελέτες. Διασυνδέεται, επίσης, με την εθνική καταγωγή, τον χριστιανισμό κλπ. Μαλλιά κουβάρια με λίγα λόγια.

Θα διαφωνήσω μαζί σου ως προς την απαξίωση του έργου των 3 που αναφέρεις και με τα ερωτήματα που έθεσες, όπως: τι προσέφεραν στην ανθρωπότητα και πως δεν προήγαγαν την τέχνη, τη φιλοσοφία, την επιστήμη. Κάθε σύγγραμμα, από οποιονδήποτε κι αν προέρχεται ενδιαφέρει τους μελετητές και είναι σημαντικό γιατί μας βοηθά να κατανοήσουμε και να αντλήσουμε πληροφορίες για τους ανθρώπους, τις ιδέες, την καθημερινότητα και την εποχή μέσα στην οποία γράφτηκε. Με λίγα λόγια, από επιστημονικής άποψης, οποιοδήποτε λογοτεχνικό κείμενο είναι ανεκτίμητο και πρέπει να εξετάζεται μέσα στα ιστορικά και κοινωνικά του συμφραζόμενα. Τα κείμενα των 3ων είναι άρα ενδιαφέροντα προς αυτή την κατεύθυνση.

Αυτό είναι ένα και άλλο είναι το παραμυθάκι που κατασκευάστηκε (όπως τόσα άλλα) και πλασαρίστηκε για επίτευξη άλλων στόχων. Αυτή η πρακτική είναι η επικίνδυνη και όχι η (επιστημονική) μελέτη του έργου τους. Και συνήθως η επιστημονική έρευνα είναι αυτή που καταρρίπτει τους εθνικούς μύθους (βλ. σε άλλες περιπτώσεις, κρυφό σχολειό κ. α.)

Γιρλάντα

Anef_Oriwn είπε...

Γιρλάντα,

Δεν διαφωνώ μαζί σου για την αξία [από ιστορικής και μελετητικής άποψης] των συγγραμμάτων των “Τριών”, όμως το βασικό ερώτημα εξακολουθεί αν παραμένει αναπάντητο: Τι το ξεχωριστό και το σπουδαίο πρόσφεραν οι “Τρεις” στα Ελληνικά Γράμματα;

Anef_Oriwn είπε...

Αλήθεια γιατί δεν τιμούμε τον Πλάτωνα, ή/και τον Αριστοτέλη στην Γιορτή των Ελληνικών Γραμμάτων;